سیدتقی کمالی
چرا مردم به پیام‌رسان‌های داخلی اقبال نشان نمی‌دهند؟
زمان انتشار: 12 بهمن 1396 ساعت 21:18:28
تعداد بازدید: 142
پیام‌رسان‌های ایرانی همچون بسیاری از کسب‌وکارها و دیگر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در این جامعه نگاه بالا به پایین به کاربران (مشتریان) دارند. تصور طراحان این برنامه‌ها این است که هر آنچه به این کاربران ارائه بدهیم و آنچه ارائه می‌شود ناگزیر به استفاده از آن هستند. همان سبکی که در دیگر مشاغل از جمله خودروسازی قابل مشاهده است. تفکر این افراد در نسخه انحصاری و خالی از رقابت در عرصه محدود شده است. در چنین فضایی رشد و توسعه‌ای هم در کار نخواهد بود. 
کیفیت مسئولیت‌پذیری، تعامل با کاربران و شاخص‌های حرفه‌ای‌گرایی از دلایل دیگر ناموفقیت این برنامه‌ها است.
 
در برهوت کاربری شما را در تله می‌اندازند. کافی است در برخی پیام‌ رسان‌های داخلی عضو شوید. آمدن با خودتان است اما رفتن با شما نیست. اینکه شما قدرت انتخاب داشته باشید در چنین برنامه‌هایی یک مضحکه است. اگر  برنامه مذکور مورد پسندتان نبود همین که هست امکان حذف حساب کاربری را ندارید.
 
برخی از این پیام‌رسان‌ها هویت مشخصی ندارند. یعنی صاحبان و مدیرانشان مشخص نیست. قاعدتا یک کاربر نباید برنامه‌ای را بر روی گوشی خود نصب کند که دقیقا نمی‌داند منشا آن چیست یا کجاست.
دانش فنی، ابتکار و نوآوری، سطوح امنیتی و تجربه و رابط کاربری بر مبنای شناخت جامعه هدف از نقاط ضعف محسوس نرم‌افزارهای ایرانی از جمله پیام‌رسان‌ها است.
 
غالب این برنامه‌ها روند طراحی، توسعه، بلوغ و شکوفایی ندارند‌. یک راست می‌روند سر اصل مطلب و یا همیشه در حالت بتا (آزمایشی) باقی می‌مانند تا بی‌سروصدا کنار بکشند و .‌‌.. .
 


عادل    پورشمسی

 

کد امنیتی:   
 [0 نظر]

لوگوی دیجیتال
کانال تلگرام