در نامه سرگشاده یک فعال اجتماعی و رسانه ای لارستان به وزیر راه و شهرسازی مطرح شد:
آقای وزیر! مدیران خود را بهتر بشناسید
زمان انتشار: 20 تير 1398 ساعت 12:04:19
تعداد بازدید: 430
صحبت نیوز: با گذشت ده روز از حادثه خونین جاده لار- جهرم که منجر به کشته شدن 7 نفر از شهروندان لارستانی شد، خبری از اقدام موثر و فوری در جهت جلوگیری از حوادث مشابه در این نقطه حادثه خیز نشده است. پایگاه خبری تحلیلی صحبت از همان دقایق اول پس از حادثه اقدام به انعکاس اخبار این حادثه در سطح کشور نمود و انتظار پاسخگویی و اقدام موثر از سوی مسئولان داشت که متاسفانه محقق نشد. مدیر مسئول صحبت نیوز امروز در ادامه پیگیری های این پایگاه خبری و به نمایندگی از نهاد مردمی لارستان بیدار نامه زیر را خطاب به وزیر راه و شهرسازی منتشر کرد. متن نامه را در زیر بخوانید:
جناب آقای محمد اسلامی وزیر محترم راه و شهرسازی
 
با سلام و عرض احترام
 
این نامه سرگشاده پس از 10 روز پیگیری و عدم پاسخگویی و اقدام موثر وزارت راه وشهرسازی در خصوص حوادث 17 روزه ی جاده لار- جهرم نوشته می شود. بی شک در صورتی که مدیران شما پاسخگویی و اقدام موثری داشتند نیازی به نوشتن نامه سرگشاده به آن مقام محترم نبود. 
 
چنانکه اطلاع دارید، روز دهم تیر ماه سال جاری در جاده تک بانده محور لار- جهرم حدفاصل انتهای  گردنه بریز و دو راهی مسیح آباد حادثه مهیبی رخ داد که در آن هفت نفر از هم وطنان کشته شدند. روز 24 خرداد ماه نیز در حادثه دیگری در 5 کیلومتری همین نقطه 5 نفر کشته شدند. علاوه بر این ها در یک ماه اخیر نیز حادثه واژگونی یک کامیون حامل قیر را در همین حوالی شاهد بوده ایم که خوشبختانه کشته ای نداشته است. در این مدت هیچ عکس العمل یا اقدام عاجلی برای رفع خطر از این نقطه صورت نگرفته است و این امر بیش از پیش احساسات عمومی را جریحه دار کرده است. در روز حادثه اطلاعیه ای از سوی اداره کل راه وشهرسازی لارستان صادر شد و در آن پس از ذکر مختصات این قطعه از مسیر، بر استاندارد بودن آن تاکید شد. سارمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز وعده پاسخگویی داد و پس از 8 روز همان اطلاعیه اداره کل راه و شهرسازی لارستان را کپی کرد و تحت عنوان پاسخ به خبر پایگاه خبری" صحبت" ارسال نمود. در واقع مدیریت این سازمان حتی زحمت تهیه متنی مستقل را نیز به خود نداد. البته واضح است که رفع خطر از این قطعه از جاده، ارتباط مستقیمی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ند ارد و مشکل اساسی تک بانده بودن این جاده است. در روزهای اخیر نهادهای مردمی و رسانه های لارستان بارها در تماس با دفتر مدیر کل راه و شهرسازی لارستان خواستار جلسه ای با ایشان و شفاف سازی در خصوص علت اجرایی نشدن مصوبات جاده های لارستان و روند پیگیری ها و تخصیص بودجه ها  شده اند که بنا بر گفته مدیر دفتر ایشان، مدیرکل صلاح نمی بینند جلسه ای برگزار شود. 
 
هفته گذشته در حادثه جاده شیراز خرامه- به خاطر مسدود بودن جاده- یک نفر کشته شد و شاهد رسیدگی فوری به حادثه بودیم. پیش از این نیز در همین محور لار- جهرم ( در حوزه جهرم) پس از آسیب دیدن یک پل و  مسدود شد جاده، بودجه فوری برای تعمیر پل اختصاص یافت. آیا کشته شدن 12 انسان به اندازه شکستن پل نیاز به رسیدگی فوری نداشت که مجموعه وزارت راه وشهرسازی چنین منفعلانه سکوت اختیار کرده و سازمان راهداری به کپی اطلاعیه مسئولان محلی اکتفا کرده است؟ آیا باید این مسیر هم  مسدود می شد تا وزارت راه و شهرسازی را مجاب به اقدام فوری در جهت دوبانده کردن این قطعه پر خطر می نمود؟
 
جناب آقای اسلامی! حوادث چند روز اخیر از یک سو و عدم پاسخگویی و اقدام موثر مدیران شما از سوی دیگر انعکاس بدی در افکار عمومی جنوب فارس داشته است. در خبرهای غیر رسمی آمده بود که پس از حادثه مجوز دوبانده شدن 13 کیلومتر از این مسیر صادر شده است. جهت یادآوری، در سال 94 هم مصوبه دوبانده شدن 20 کیلومتر از جاده لار-بندرعباس صادر شد؛ اما تا امروز حتی یک سانتیمتر از این مسیر آسفالت نشده است. آخرین بار در اردیبهشت ماه 1398 مناقصه  20 کیلومتر برگزار شد که به علت عدم وجود پیمانکار مناقصه باطل گردید. در 28 خردادماه نیز مناقصه بعدی انجام شد که نتیجه آن هنوز نامعلوم است.
 
به احتمال قریب به یقین با این سطح از پیگیری مسئولان و اختصاص بودجه به محورهای مواصلاتی لارستان مجوز صادر شده کنونی نیز به سرنوشت مجوزهای پیشین دچار خواهد شد. انتظار می رفت که حداقل به احترام 12 کشته شده ی 17 روز اخیر اقدام عاجلی برای دوبانده شدن این قطعه پرخطر صورت می گرفت. 
 
اینجانب به عنوان فعال اجتماعی و رسانه ای مطالبه عمومی مردم لارستان را با توجه به تعطیلی اغلب پروژه های واقع در شهرستان لارستان و عدم پاسخگویی و پیگیری موثر مدیرکل راه و شهرسازی  این شهرستان، جایگزینی مدیری پاسخگو  و موثر به جای ایشان و اختصاص بودجه ای -حداقل به این قطعه کوتاه خطر آفرین جاده لار- جهرم- می دانم. امید است با تدبیر شما شاهد فعال شدن پروژه های معطل مانده راه و شهرسازی لارستان باشیم.
 
با سپاس از بذل توجه شما
کاظم رحیمی نژاد
 
مدیر نهاد مردمی لارستان بیدار و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی صحبت
20 تیر 1398
 
 

 

کد امنیتی:   
 [3 نظر]

لاری
Iran, Islamic Republic of
21 تير 1398   ساعت: 17:05:33

باید دید پاسخی می دهند یا نه

 
کاوه
Iran, Islamic Republic of
21 تير 1398   ساعت: 03:27:01

حرف حق و شجاعانه ای بود

 
حقگو
Iran, Islamic Republic of
20 تير 1398   ساعت: 23:31:28

درود بر نویسنده

 
لوگوی دیجیتال